Jouw patiënten- en financiële administratie op orde Module 2
Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken en een hoger rendement. In het eerste deel van deze nascholing (Module 1) heb je de basis gelegd voor een veranderproces binnen jouw praktijk. In deze vervolgmodule gaan we meer praktisch aan de slag. Want hoe verbeter je daadwerkelijk de werkprocessen en zorg je voor een efficiënte en effectieve financiële administratie? En hoe kun je minder tijd kwijt zijn aan herstelacties en hoe kun je omzetverlies beperken?
De aanwezigheid van de verantwoordelijke huisarts is belangrijk voor inzicht in het gehele werkproces.
Deze nascholing wordt alleen op aanvraag gegeven bij jou in de praktijk (op locatie), na het volgen van Module 1.
Leerdoel
Je krijgt handvatten voor het veranderproces binnen jouw praktijk, op maat voor jouw praktijk:
- Handvatten voor werkprocedures
- Handvatten voor lean werken op het gebied van patiëntmutaties
- Handvatten voor een transparante, financiële administratie
- Meer kennis over het gebruik van VECOZO naast je HIS
- Meer inzicht in het ION-proces en daarmee minder verlies van tijd en omzet
Inhoud
In Module 2 blikken we eerst terug op Module 1 om verbeterpunten nog verder aan te scherpen. Daarna gaan we aan de slag met het thema ‘Patiëntmutaties’. We werken dit thema praktisch uit, zodat je er gemakkelijk mee aan de slag kunt. Ook kijken we naar VECOZO en het HIS-gebruik; hoe kun je bepaalde knelpunten oplossen, of liever: voorkomen? En welke declaratieafwijzingen zijn relevant voor het hele team?
Het thema ‘Financiële administratie’ kan met een kleinere deelnemersgroep worden vervolgd. Je krijgt handvatten aangereikt voor werkprocedures en het benutten van lean werken voor een transparante, financiële administratie. Onder meer komt de afhandeling van retourinformatie bij declaratie-afwijzingen aan bod, met achterliggende factoren; door proactief te werken kunnen veel afwijzingen voorkomen worden. Uiteraard komen ook al jouw vragen aan bod.
Module 2 wordt op maat aangeboden, afgestemd op de praktijksituatie, wat betreft de inhoud en deelnemersgroep. Afstemming hierover vindt vooraf plaats met de docent.
Lees ook het artikel uit De Dokter: Praktijken laten soms omzet liggen
Praktische informatie
-
Voor wie
Aios, Doktersassistente, Hid(ha), Praktijkhouder, Praktijkmanager, Praktijkondersteuner, Waarnemer
-
Accreditatie
6 punten
Trainers
Betty Bosman
Betty Bosman werkte jarenlang in het Radboud Universitair Medisch Centrum. Als echtgenote van een huisarts begon ze in 2007 met zijn financiële administratie. Ze ondervond aan den lijve wat er kan misgaan met bijvoorbeeld het boeken, het factureren en tijdens werkprocessen. Maar ze weet ook dat je in relatief korte tijd veel op orde kan brengen. Sinds 2011 heeft Betty haar eigen advies-en organisatiebureau voor huisartsenpraktijken, waarbij ze deze kennis overbrengt. De nadruk ligt hierbij op eenduidige werk- en declaratieprocessen, op tijdwinst en een optimale omzet.
Bijzonderheden
Deze nascholing is ook geaccrediteerd voor de doktersassistente. Bij inschrijving is het van belang het KABIZ-nummer bij de hand te houden.
Wanneer alleen deel A wordt gevolgd, ontvang je 3 punten.
Alleen op aanvraag: in company
Deze nascholing wordt, net als Module 1, op aanvraag gegeven op je praktijk (op locatie). Alle deelnemers voor deze nascholing moeten Module 1 hebben gevolgd. Module 2 kan worden ingepland voor minimaal 6 personen. In overleg met de LHV Academie kan een datum en het tijdstip van aanvang worden vastgesteld. Module 2 betreft een scholing van in totaal 7,5 uur, waarbij mogelijk niet alle deelnemers de gehele tijdsduur aanwezig zullen zijn. De trainer denkt hierover graag met je mee na Module 1.
Module 3
Indien gewenst is het ook mogelijk om na het volgen van Module 1 en Module 2 nog individuele ondersteuning op de praktijk met de trainer af te spreken. Als LHV-lid krijg je korting op het uurtarief.
Je kunt hiervoor contact opnemen met de LHV Academie 06 - 46 33 23 57.
Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden van de LHV Academie van toepassing.
Contact
Voor meer informatie kun je per e-mail contact opnemen met de LHV Academie of bel 06 - 46 33 23 57.