
Optimale telefonische en digitale bereikbaarheid van jouw praktijk
Het is belangrijk dat je als huisartsenpraktijk goed telefonisch bereikbaar bent voor patiënten. Met de komst van nieuwe communicatiemiddelen als videoconsulten, interne chat en thuiswerkplekken is het waardevol om te onderzoeken welke mogelijkheden er voor jouw praktijk zijn. Hoe zorg je dat je als praktijk zowel telefonisch als digitaal goed bereikbaar bent met de toenemende werkdruk en krapte op de arbeidsmarkt? Hoe zet je de nieuwe technieken in zodat je veilig kunt communiceren met patiënten, medewerkers en collega's? Dat leer je tijdens deze nascholing.
Leerdoel
- Inzicht in de nieuwe technische mogelijkheden voor communicatie, samenwerking en trends;
- Tips voor een zo optimaal mogelijke inzet van de techniek in jouw praktijk;
- De voordelen én valkuilen van de nieuwe communicatiemiddelen;
- Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische en digitale bereikbaarheid.
Inhoud
Er is steeds meer mogelijk: cloud telefonie, AI technieken, videoconsulten, terugbelsystemen, mobiele telefonie geïntegreerd in vaste telefonie, softphone applicaties en koppeling van telefonie met HIS-systemen. Het aanbod in nieuwe (digitale) communicatieoplossingen voor goede telefonische en digitale bereikbaarheid groeit enorm. Deze workshop is erop gericht om je bewust te maken en kennis te delen rondom de mogelijkheden:
- Bewust worden dat goede bereikbaarheid verder gaat dan het aanschaffen van een geschikte telefonieoplossing;
- Optimaliseren en verbeteren van de telefonische en digitale bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering;
- Vergroten van kennis van nieuwe communicatiemiddelen als beeldbellen, chat, integratie mobiele telefonie, terugbelsystemen, et cetera;
- Tips en trucs voor verbeteren van telefonische bereikbaarheid en inzet nieuwe digitale communicatiemiddelen.
Praktische informatie
-
Voor wie
Doktersassistente, Praktijkhouder, Praktijkmanager, Praktijkondersteuner
-
Accreditatie
3 punten
-
Kosten
Leden € 210,-
Aios € 115,-
Niet-leden € 400,-
Programma
Participeren
De workshop bestaat uit meerdere interactieve gedeelten.
Kennis verwerven
De twee docenten hebben beide veel ervaring in telefonische bereikbaarheid en communicatietechnologie voor huisartsenpraktijken. De een vanuit de techniek en de ander vanuit praktijkvoering. Je ontvangt veel praktische informatie, tips en trucs die na de workshop in jouw praktijk toepasbaar zijn.
Ontdekken
We nemen je mee op een ontdekkingsreis, want er is zoveel meer mogelijk op het gebied van telefonische bereikbaarheid en digitale communicatiemiddelen dan vaak bekend is. Aan de hand van praktijksituaties brengen wij kennis over en door het interactieve gedeelte ervaar je ook zelf wat voor jou een goede bereikbaarheid is en geven wij tips voor betere samenwerking binnen jouw praktijk en extern met collega’s.
Aanmelden
Deze cursus wordt op de volgende data/locaties gehouden. Geef aan waarvoor je je wilt aanmelden.
Di 16 april 2024
16:00 - 20:00
Do 31 oktober 2024
16:00 - 20:00
Trainers
Marja Lambregts
Marja Lambregts werkt sinds 2002 in de eerstelijnsgezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg. Bij de Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ) heeft zij 14 jaar gewerkt als bestuurssecretaris van de huisartsenvereniging. Vanuit deze functie heeft zij gewerkt aan het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van huisartsenpraktijken en apotheken. Sinds 2015 werkt Marja als zelfstandige en helpt zij huisartsen en huisartsenteams om van hun praktijk een goed geoliede machine te maken, verbetertrajecten te starten en om mensen plezier te laten hebben in hun werk. Het verbeteren van de (telefonische) bereikbaarheid is één van haar speerpunten. Bereikbaarheid is meer dan alleen een goede telefonieoplossing, het is de graadmeter voor de vitaliteit van de praktijkorganisatie. Haar kracht is mensen enthousiasmeren en meekrijgen in veranderingstrajecten.

Robin de Bruijn
Robin de Bruijn, Projectleider bij Advitronics, is zijn hele carrière al werkzaam in de zorgcommunicatie. Van ziekenhuizen, verpleeghuizen tot psychiatrie en gehandicaptenzorg. Robin is bekend met uiteenlopende zorgcommunicatietechnieken binnen veel verschillende zorgdisciplines. In zijn 6 jaar bij Advitronics vindt Robin het ontzorgen van de praktijk het allerleukste. Dat begint vaak al bij het eerste gesprek waarbij hij soms bijna de ‘last’ van de schouders ziet vallen bij zijn gesprekspartners. Voor Robin is in de aflopen jaren wel gebleken dat geen praktijk hetzelfde is, voor hem is elke oplossing een maatwerkoplossing.

Bijzonderheden
Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden LHV Academie van toepassing.
Contact
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de LHV Academie of bel 085-0480031 of 06-41391579.